Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2009, 19:46   #32
Travis66
Europees Commissaris
 
Travis66's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 februari 2005
Berichten: 6.891
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
Kijk, ik ben van de overtuiging dat het niet is aan de mens om dit probleem op te lossen. Waarom niet? Omdat die mens het gewoon niet kan, elke voorgestelde oplossing is inhumaan en druist in tegen het instinct.

Geloven dat er iets bestaat als een mondiale aanpak lijkt mij toch wat naïef. Ik zie trouwens het probleem niet, hoe meer kinderen ik op de aarde zet hoe beter! Zijn we met teveel? Beslist, maar voor de aarde blijven we een bende luizen van futiel belang, 101 manieren om daar vanaf te geraken. Voor de mens is er maar één doel, zich voortplanten en als jij kinderloos wil blijven dan kan ik dat vanuit mijn zelfbehoud alleen maar toejuichen. Je kan redeneren wat je wil, maar dat is het enige waar we echt zeker van kunnen zijn.

Wij denken graag dat we zo beschaafd zijn, maar als het erop aankomt blijkt dat niet meer dan een flauwe façade. Een mens heeft niet veel nodig om het 'beest' los te laten.

Zolang je je kinderen kan ontwikkelen is er geen reden om ze niet te 'kweken'. Doen we dat niet dan wordt de mensheid dommer en dommer, aangezien vooral niet-ontwikkelde mensen kinderen krijgen.

Aangezien we ons aan nog enkel rampen mogen verwachten lijkt het mij trouwens nuttig om een populatie-buffer te hebben.
Als ik er over nadenk zie ik meer redenen om niet aan geboortebeperking te doen dan wel.
Wil je aub op de vraag antwoorden.
Citaat:
Stompzinnigheid? Volgens mij zijn er maar twee manieren om overbevolking aan te pakken. Mensen afvoeren, of verhinderen dat er bij komen.
De eerste keuze lijkt me niet erg humaan, de tweede wel. Waarom dat stompzinnig is mag je me echt wel eens uitleggen, want waarschijnlijk ben ik te stompzinnig om dat te begrijpen.

Of is er een derde manier die ik mis?
__________________

Laatst gewijzigd door Travis66 : 28 januari 2009 om 19:47.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden