29 januari 2009, 16:56
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheHunter
Ik ben een moslim en ben daar trots op, maar in tegenstelling tot de meeste moslims hier ben ik Europees opgevoed en voel ik me in de eerste plaats Antwerpenaar. Ik keur elke vorm van agressie af en veroordeel bijvoorbeeld de betogingen die onlangs in Borgerhout plaatsvonden scherp. Ik kan ook ergens begrijpen dat veel Vlamingen op het Vlaams Belang stemmen, maar wat ik niet begrijp is het anti-Islam beleid van het VB. In de eerste plaats heeft Islam niks te maken met de voornaamste dingen die de doorsnee Vlaming storen aan de alochtonen, maar ligt het probleem in de cultuur van die mensen en heel vaak ook in de opvoeding (wat ergens een direct gevolg is van cultuur).
Het Islam verbiedt bijvoorbeeld diefstal, agressie, ... het Islam bevordert integratie en vertelt de mensen dat ze zich moeten aanpassen aan het land waar ze zich bevinden, dat ze respect moeten hebben voor hun medemens, ...
Het grote probleem is dat de Islam ziek is in veel landen in west Europa, daarmee bedoel ik dat het gebruikt wordt door mensen om er zelf beter van te worden. De imams die oproepen op aanslagen, die de integratie verhinderen, vertegenwoordigen de Islam niet, ze kunnen het niet vertegenwoordigen! Wat ik vooral wil zeggen is dat de Islam in essentie een heel mooie godsdienst is, maar het wordt te vaak verwisseld met culturen, gewoontes en slechte interpetaties en daardoor krijgt het onterecht een slechte naam.
Een laatste punt nog: niet iedereen die zegt dat hij moslim is, is een moslim, niet iedereen die zegt dat hij iets doet omwille van Islam, het ook om die reden doet.
Waarschijnlijk is het afkeer van de Islam zo groot dat er weinig gehoor zullen geven aan wat ik hierboven schreef, maar ik wou mijn mening erover even kwijt.
|
Plaats jullie schotelantenne eens op Belgische zenden ipv aljazeera
Wordt nu eens echt Belg en volg Thuis of Familie op TV
Laatst gewijzigd door duveltje382 : 29 januari 2009 om 16:57.
|
|
|