Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2009, 23:51   #629
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen dat heeft hij niet. Hij denkt dat alleen maar.
Hij heeft vrij stevige argumenten aangedragen om zijn punt te maken, i.e. de studies van Schlomo Sand (sp?). Aangezien er niemand - ook u niet- bij machte is gebleken die argumenten te weerleggen, staat zijn punt (en dat van Schlomo) nog altijd overeind.
Citaat:
Er is weldegelijk een verschil tussen angst en haat. Ook de redens waarom verschillen.
Er is een verschil tussen angst en haat. Er zijn mensen die schrik hebben van moslims omdat ze er geen kennen en alleen de haatpropaganda zien. En daarnaast zijn er mensen die de islam en moslims op een irrationele manier haten. Die laatste groep is bijzonder sterk vertegenwoordigd op dit forum.
Citaat:

Kijk eens:

Toen ik nog school liep, gooide iemand een propje tegen het bord, dat bleef hangen. De ganse klas werd gestraft, als de dader zich niet bekendmaakte.

Toen ik in het leger was, mocht niemand in weekend vertrekken voor men wist wie de WC zo volgebraakt had.

Toen ik ging werken, sloot men het breaklokaal en vervangde ze door een automaat waar je niet mocht blijven staan, omdat enkelen nogal lang in de breaklokaal bleven hangen tijden het werk.

Ik vraag mij af, wat er nu in godsnaam verkeerd is aan 'veralgemenen'. Volgens mij zou men het beter juist wel doen. En weet je waarom?

Omdat je dan, en alleen dan een mooie kans hebt dat de moslims hun eigen kwajongens eens aanpakken.

Zo denk ik erover.

Je mag wel veralgemenen. En dat heeft niks met racisme te maken, maar alles met een degelijke aanpak van de gangbare problemen, met inspraak van alle partijen om tot een oplossing te komen.
Het gaat dan ook niet over kwajongens die opgevoed of militairen die gedrild moeten worden. Het gaat over mensen die dezelfde rechten zouden moeten hebben als hun meesters. Uw vergelijkingen gaan niet op.

Daarnaast: als die leerlingen met propjes zouden blijven gooien, zou de meester dan de bus witte fosfor boven gehaald hebben?

Wat die inspraak van alle partijen betreft: was u dan voor onderhandelingen met pakweg Hamas?
Citaat:
En weet je wat islamofobie is?

Dat is de eigen wetten aanpassen in het voordeel van de islam uit vrees dat je deze mensen toch niet in de hand zal kunnen houden. D�*t is islamofobie.

Paulus.
Mijn woordenboek geeft een andere definitie. Maar dat is dan ook al een gedateerd woordenboek.

Laatst gewijzigd door Andy : 29 januari 2009 om 23:54.
Andy is offline   Met citaat antwoorden