Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy
Indien die groep bestaat, waar zijn dan de argumenten die aantonen dat de islam effectief een bedreiging of wat dan ook is.
|
Dat is al te simpel.
Vraag aan een moslim die hier woont wat hij hoger in waarde acht: de Belgische wetgeving of de Koran. Hij zal het je met fierheid zeggen. Mij zal je wellicht niet geloven.
En lees vervolgens wat de koran zegt over niet-moslims.
Zoek eens op wat de islam bedoeld met 'het huis van de islam' en 'het huis van de oorlog'. Kijk vervolgens naar het dagdagelijkse nieuws over de grenzen van het islamitische rijk. Ik help je even...
Ex-joegoslavië, Israël, Soedan, Iran, Irak, Afganistan, Pakistan, Tjetjenië, Indonesië...
Niks dan religieus geweld over grondbezit en/of koraninterpretaties.
Je kunt ook de gevangenispopulatie vergelijken met de verhouding in de maatschappij...
Niks aan de hand zegt u?
Citaat:
In ons land heeft iedere Belg dezelfde rechten. Sedert wanneer dat dat zo is, weet ik niet uit het hoofd, maar 1831 is een goede gok.
|
Dat is helemaal niet zo. De koning heeft meer rechten dat jij en ik. Maar ik begrijp je wel. Je bedoelt dat het eerste artikel uit de grondwet van 1830 waarin staat dat elke Belg gelijk is voor de wet. Helaas is de wet niet gelijk voor alle Belgen.
Bovendien vergeet je een belangrijke groep de geen Belg willen worden.
Citaat:
Op de collectieve bestraffing die Israël de Gazanen presenteerde.
Niet vermoorden. Alle pogingen ten spijt is er ook op dit forum nergens aangetoond dat Hamas alle Joden of Israëli wil vermoorden. Het wil dat de staat Israël zich anders gedraagt, conform het internationaal recht bvb.
|
Dit negeer ik even omdat we anders te ver zouden afdwalen, maar ik nodig je vriendelijk uit op het passende forum die voor deze problematiek werd opgericht.
Citaat:
Dat is het hem nu net. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een hoofddoek synoniem zou zijn met gelijk welke onderdrukking. Tal van niet-onderdrukte islamitische vrouwen dragen die hoofddoek ook.
|
Waar het om gaat is dat het dragen van een hoofddoek, in bepaalde gevallen, niet conform is met de Belgische wetgeving + de kwestie wie zich hier moet aanpassen.
Citaat:
Sommige woorden veranderen van betekenis als je er een ander woordje voor plaatst. Islamofobie lijkt me zo'n woord.
|
Ik weet dat het jouw zo lijkt, maar het betekent angst voor de islam. En die angst is er weldegelijk en niet geheel onterecht. Ook in ons land werden reeds verschillende keren bomaanslagen verijdeld die gepland waren door een groep van religieuze mensen met een welbepaalde visie op de islam. Maar dat is wat anders dan haat uiteraard.
Paulus.