Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Dat is dan een eigenschap die we delen. Mijn stelling was, dat als er aan geboortebeperking niet wordt gedacht, dat de rest dan ook geen zin heeft. Ik zeg nergens dat het het enige is.
En ik lijdt af dat je het niet gelooft uit deze zin van jou.
Citaat:
ik zeg dat het een volstrekt overbodige maatregel is.
|
Heb jij misschien een context waarin dit niet betekent wat ik eruit versta?
|
Dat we naar een overbevolking neigen zal ik niet ontkennen. Hoewel die overbevolking momenteel nog niet alomtegenwoordig is, kan je inderdaad stellen dat door invloed van immigratie dit scenario reel wordt.
Ik erken dus het fenomeen dat jij beschrijft. Ik kan dit ook in bepaalde mate als een probleem beschouwen.
De vraag die ik me vooral stel is dus in welke mate de oplossing geen probleem op zich wordt. Ik kan vanuit je kinderloze visie zelf goed in je standpunt inkomen, maar vanuit het standpunt als ouder is het voorstel mensonwaardig. U onderschat de liefde van een ouder voor elk van zijn kinderen. In China leidde dit tot een hele resem niet bestaande kinderen die dan nog een gemakkelijke prooi zijn om gestolen te worden en in de slavernij gedumpt worden. Verder zwijgen we nog van de kindermoorden, exotisch abortus enz...
Het voorstel is niet alleen drastisch, het signaal dat je geeft aan de bevolking is heel gevaarlijk. Wat ik zeg is geen doemscenario hé, dit is gewoon hoe mensen met zulke wetten omgaan. Momenteel zitten we dan nog in een crisis, wat zulke uitspattingen alleen maar in de hand zou werken. Dan verkies ik toch nog altijd eerder om een natuurramp waardig te dragen.