Citaat:
Een volledig verbod van de hoofddoek in scholen is voor ons dus geen optie. De neutraliteit van een school betekent niet dat elke leerling neutraal of kleurloos moet zijn. Uiteraard moet een school kunnen optreden tegen extremen. Een hoofddoek moet kunnen, maar wanneer een leerlinge van kop tot teen gesluierd is, of zich in een Afghaanse Burqa hult, moet de school dit (kunnen) verbieden. Hiervoor zijn geen nieuwe wetten of absolute verboden nodig: de scholen beschikken nu al over de mogelijkheid om via het schoolreglement op te treden tegen extreem gedrag.
|
Trekken we dit dan ook door naar bandanas en petten? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand een probleem maakt om zijn pet af te zetten , terwijl dit ook tot zijn subcultuur hoort. In een openbare plaats dien je je zelf neutraal op te stellen. Je kan niet van iedereen gaan eisen zich aan te passen aan jouw cultuur. Wat dan met de nudisten? Zal ik als enige jongen in een klas meisjes , nudist zijnde , naakt in school mogen rondlopen? Mag men met een pet of eender welk hoofddeksel op een pasfoto staan? Nee , dit mag enkel met een hoofddoek , wat maakt dat lapje stof zo speciaal dat het boven de andere dingen staat? Waarom mag ik niet met een pet op mijn identiteitskaart staan maar een moslimvrouw wel met haar doek om de kop. Waarom moet ik mijn pet afzetten in een school of eender waar , uit fatsoen , en hoeft een moslimvrouw dit niet? Ik kan zo nog wel even doorgaan , maar het is 3 uur snachts , u ligt blijkbaar niet wakker van uw job als politicus , ik als kiezer ben er hier midden in de nacht nog mee bezig. Als ik in uw schoenen stond kreeg ik het

SCHAAM
ROOD
Dit is een vorm van egoracisme. Jezelf en je medeburgers gaan discrimineren in het voordeel van anderen.
PS : er zijn hier zelfs bepaalde scholen waar je je haren niet eens mag verven in een normale kleur zoals bijvoorbeeld : blond , bruin
maar een hoofddoek mag dan weer wel...