ik weet nog zo zeker niet of de banken er slecht uitkomen.
bijna alle banken die 'problemen' hadden hebben geld gekregen van overheden, aan veel betere voorwaarden dan wat wij zouden krijgen wanneer we bij diezelfde banken om een lening zouden vragen.
die geincasseerde gelden waar die overheden o zo graag mee uitpakken komen uit de handen van u en ik.
denk nu eens eerlijk na ... wie zal er het meeste getroffen worden door de door die banken veroorzaakte crisis ... u en ik.
elke dag verdwijnen duizenden banen, mensen worden genoodzaakt om te bezuinigen, pensioenfondsen zijn veel minder waard, mensen die hun hele leven gewerkt en gespaart hebben om hun kleine pensioen wat aan te vullen zijn er aan voor de moeite, enz...
Persoonlijk word ik er in familie kring ook met geconfronteert, vader heeft altijd zelfstandig geweest is pas 1 jaar geleden in pensioen gegaan heeft zijn handelszaak verkocht en die laten beleggen omdat zijn bank zei dat er geen risico bestond op verlies.
zo kon hij met de intrest zijn karig zelfstandigen pensioentje aanvullen.
als hij nu zijn geld die overblijft opneemt kan hij welgeteld 1.5 jaar verder zijn pensioen aanvullen.
1 jaar pensioen heeft hem veel ouder gemaakt dan 50 jaar zware arbeid
de banken beslissen om een geplande trip naar monaco te schrappen om niet te veel te provoceren, dat noemen ze daar bezuinigingen.
Laatst gewijzigd door dickhaed : 30 januari 2009 om 20:24.
|