Los bericht bekijken
Oud 30 januari 2009, 21:55   #46
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote][quote=solidarnosc;3951526]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht

De Nederlanden is een geografisch begrip niet taalkundig laat staan "etnisch". Moest het een taalkundig begrip zijn zouden de Friezen trouwens geen deel zijn van de Nederlanden. Dit argument om België te splitsen valt met andere woorden ook weg want het zou gewoon betekenen dat we de Nederlanden verder verdelen in drie stukken (tenzij u van mening bent dat grote delen van het huidig Wallonië en Luxemburg niet tot de Nederlanden behoren maar dat is historische onzin.)
Omdat Wallonië ooit tot de Nederlanden behoorde zijn de Vlamingen geen volk?

Citaat:
Ik ben wellicht net als u republikein. U valt België echter aan op basis van het feit dat een monarchie heeft die niet oorspronkelijk afkomstig is van onze regio. Ik zeg nu dat dit ook het geval is voor verschillende landen waaronder Nederland, VK etc. Dit argument valt dus gewoon weg.

Ik herhaal: een koning is antidemocratisch. Het feit dat onze koning geeneens "origineel Belg" is is een meer dan cynische vaststelling.
Dat andere landen ook een antidemocratisch staatshoofd hebben doet daar niks aan af.

Citaat:
Voor de rest reageert u helemaal niet op mijn opmerkingen. De Nederlanden hebben quasi op geen enkel moment in de geschiedenis een staatkundig verband met elkaar gehad. Vlaanderen is honderden jaar een deel geweest van Frankrijk. Als we die jaren naast het aantal jaar leggen dat "Vlaanderen" deel is geweest van de staats/verband "De Nederlanden" dan zou men eerder moeten zeggen dat België gestolen is van de Fransen. Het idee dat België gestolen zou zijn van iemand is dan ook absurd.
Volgens jou behoorde België en/of Vlaanderen niet tot De Nederlanden omdat het ooit aan en ander land behoorde.

België is een kunstmatige staat waarvan het land werd gestolen van het verband waar het toe behoorde: De Nederlanden.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 30 januari 2009 om 21:57.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden