Los bericht bekijken
Oud 31 januari 2009, 00:58   #1290
beste vriend
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ik weet niet of het "idioot" is... Het is gewoon een interessant gedachte-experiment dat ik voor de aardigheid eens op de spits drijf. Wie zich daar druk in maakt, neemt beter een aspirientje en gaat slapen.

Wie mij een beetje kent, weet dat ik graag met stellingen experimenteer en probeer na te gaan hoe verdedigbaar zo'n stelling is. Je mag er gerust van op aan dat zeker de helft van wat ik hier met grote stelligheid beweer geen weerspiegeling is van hoe ik echt denk of hoe zeker ik ben van wat ik denk. Over welke helft het gaat, laat ik liever in het midden. Discussiëren is een spel, en hoe avontuurlijker het spel, hoe meer risico's het inhoudt, hoe leuker het wordt. Je moet daar gewoon in meegaan. Goed tegen de verzuring en zo.
Als ik van jou was zou ik toenadering zoeken met de ouders van de baby-slachtoffers, en met hen de discussie verder uit experimenteren...D�*t zou pas interressant en op de spits gedreven zijn ! Een unieke ervaring, en de kans om de essentie zelf van het menselijk leed met gretige ogen aan te schouwen. Maar ik raad je wel aan, om dan, zoals de kindermoordenaar zelf, een kogelvrij vest aan te trekken. Je weet maar nooit wat je zou kunnen overkomen. Waarschijnlijk dingen die met geen aspirientjes te bestrijden zijn.

Laatst gewijzigd door beste vriend : 31 januari 2009 om 00:59.
beste vriend is offline   Met citaat antwoorden