Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eric v68
de Oranjes zijn nogal populair in het Vlaamse.......not
|
Citaat:
We lusten Willem-Alexander en Maxima liever dan Filip en Mathilde
Koekjesdozen met het Nederlandse prinsenpaar Maxima en Willem-Alexander verkopen beter in Vlaanderen dan in Nederland zelf. Sterker nog: in Vlaanderen zijn ze populairder dan onze bloedeigen Filip en Mathilde.
Dat heeft de Nederlandse koekjesverkoper Leo Konijn tot zijn eigen stomme verbazing vastgesteld. Leo Konijn uit het Zeelandse Poortvliet runt een eenmansbedrijfje dat koekjes koopt en verkoopt.
,,Voor de kerstperiode had ik bij de Nederlandse koekjesfabrikant Verkade een partij blikken koekjesdozen overgekocht met Maxima en Willem-Alexander op. Ze waren gemaakt voor het bedrijf Delacre. Maar die kreeg de blikken in Nederland niet verkocht. Ik besloot ze te verkopen in een aantal warenhuizen in en rond Antwerpen. Nogal een risico'', zegt Leo Konijn. ,,Maar tot mijn eigen verbazing verkochten die zeer goed. Bovendien stonden mijn blikken in de rekken vlak naast die met prinses Mathilde en prins Filip. Daar zaten dezelfde koekjes in, want de blikken kwamen ook van Delacre. Maar de mijne verkochten zeker tien keer meer dan die met jullie prinsenpaar. Bij Delacre konden ze daar trouwens niet om lachen. Ik was begonnen met één palet met 960 blikken. Maar ik kon de bijbestellingen haast niet bijbenen. Ik heb er zeker 7.000 van verkocht. Ik snap zelf niet wat de Vlamingen bezield heeft om mijn blikken te kopen. Tenslotte kostten mijn blikken toch tien euro per stuk.''
Zelf heeft Leo Konijn geen enkel prinsenblik meer over, zelfs niet als souvenir. (JOLO)
|
Bron:
Het Nieuwsblad
Ook de Vlamingen koesteren een diepe genegenheid voor Oranje.