Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Hendrik,
ik was en ben verbolgen omwille van de schrapping, die eergisteren gebeurde, van het veldrijden van de lijst van topsporten door de bevoegde minister in de Vlaamse regering.
Er zijn (lees deze draad oa) al heel wat sporten die erkend zijn als olimpische dissipline.
Net nu er een kans aan zit te komen om het veldrijden zo'n erkenning te geven bij de Winterspelen, is dit een grote flater van die bleitende minister.
Een grote flater, niet in het minst omdat deze sport nu zo populair is bij vele gewone kiezers in Vlaanderen.
Je moet mij dus geen achteruitstellen van andere sporten in mijn Vlaamse schoenen schuiven, tenzij je bewust onjuiste dingen wil uiten.
|
Ah indirect toch wel, want de bron is niet onuitputtelijk. Iedere euro die naar de ene sport gaat, gaat niet naar de andere sport. Geld dat naar de veldrijsport gaat kan dus niet besteed worden aan sporten met wat meer internationaal aanzien.
Het is eigenlijk een kwestie van prioriteiten stellen: ga je veel geld pompen in een typische populaire volkssport of ga je alles op alles zetten om goed te scoren op de huidige olympische sporten? Helemaal geen simpele vraag als je weet dat we een klein land zijn die nu al nauwelijks niet mee kan in de meeste sporten met naam en faam.