Los bericht bekijken
Oud 4 februari 2009, 15:38   #195
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Deepeco Bekijk bericht
Zoals duidelijk zou moeten zijn: het gaat niet om genieten op zich. Het gaat erom om uw eigen genot prioritair te stellen boven de vitale belangen van andere rechthebbenden. Ik kan nog voldoende genieten zonder het basisrecht van bewust levende wezens te schenden.
Zonder de vleesindustrie zouden die beesten er niet eens zijn...

Citaat:
En heb jij sterke vermoedens dat die wezens een bewustzijn hebben? We veronderstellen dat mentaal gehandicapten nog een bewustzijn hebben. Welnu, pas de anatomische, fysiologische en gedragsmatige criteria die je gebruikt voor die gehandicapte eens toe op bacterien. Hebben ze nocireceptoren? Een complex centraal zenuwstelsel? Lichamelijke stressreacties van lange duur zelfs al is gevaar geweken? Hoe reageren ze op prikkels?
Heb jij dan redenen om te vermoeden dat dat bewustzijn lager is? Waarom zou een mug daarin minder zijn dan een koe?

Citaat:
bewust levende wezens.
Wezens die slechts leven omdat er een vleesindustrie bestaat dus.

Citaat:
Hoezo? Wiens basisrecht wordt geschonden?
Er hoeft geen sprake te zijn van een (verzonnen) basisrecht om van discriminatie te spreken.

Citaat:
Als ik uw reactie hier lees denk ik dat je niet veel gesnapt hebt van mijn redenering. Ik denk zelfs dat je mijn redenering niet aandachtig gelezen hebt. Want anders zou je dat van die rechthebbenden bijvoorbeeld wel gesnapt hebben.
Waarmee je mooi om de kwestie van de drogredenen en stigmatisering heenfietst...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden