Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karma
Vandaag ... geflitst in een zone dertig. Ik reed pakweg 38. De zone was niet eerder aangegeven (was dus eerste plakkaat) en ongeveer dertig meter verder stonden de flikken van Gent te flitsen. Nu moet je me eens vertellen hoe men een plakkaat kan tegen komen en onmiddellijk van vijftig naar dertig kan gaan zonder op de rem te trappen (en dus een gevaar is voor de achterliggenden).
Ik keerde dus om en ging naast de flikkken staan (er zat er maar ene in de auto, de andere was waarschijnlijk een sandwichke gaan halen). Toen ik naast hen stond in de omgekeerde richting draaide ik mijn venster open ... die ene flik deed hetzelfde. Ik vroeg hem of hij zich amuseerde. Hij begreep het niet goed en vroeg wat ik zei. Ik herhaalde dus mijn vraag "amuseer je je?" Hij werd plots heel rood en vroeg of ik om een boete vroeg. Ik vroeg hem op wat hij zich baseerde en daar kon hij niet op antwoorden. Hij herhaalde dus of ik een boete wil (omdat ik hem aansprak waarschijnlijk). Ik antwoorde dat hij toch al mijne nummerplaat had en dat hij maar moest doen wat hij niet laten kon, daarna reed ik gewoon weg.
Van zo'n mentaliteit krijg ik gewoon de stuipen.
|
In Gent is het overal 30 dacht ik.