Als de Koerden Ocalan zien als held, kan geen enkele Turk ons dat tegenhouden. Ik zie Abdullah Ocalan als iemand die opkwam tegen de onrecht dat het Koerdische volk werd en wordt aangedaan. Dankzij hem zijn wij vandaag wat we moeten zijn. Dankzij hem zijn we trots dat we Koerden zijn. Hij heeft ons zelfrespect teruggegeven wat door Turkse staat was zoek geraakt. Koerden zijn net als de Indianen in Amerika de oorspronkelijke bewoners van het huidige Turkije, maar worden gewoonweg uitgebuit door de uit Azie overgewaaide Mongolen. Dankzij Abdullah Ocalan zijn strijd zijn er op de dag van vandaag inzake mensenrechten beetje voorruitgang. Dankzij zijn strijd is er vandaag een Koerdische zender. Natuurlijk is dit niet voldoende om de Koerdische vraagstuk op te lossen. Koerden willen hun kinderen hun eigen taal op school onderwijzen, wat op de dag van vandaag nog altijd verboden is. Helaas zijn we zodanig geasimilleerd dat we onze eigen taal niet kennen.... Hoe kan een mens zonder cultuur, zonder taal leven?? Hoe hebben jullie ons decenia's lang de mond gesnoerd! Schaam U. Hier is democratie, alles wat ik hier schreef, daar krijg ik in Turkije een proces aan mijn been. Dat weet ge goed genoeg! Turkije, een mooi land, Maar ondemocratisch....voor mensen die geen Turk zijn, of opkomen voor de anderen....
|