[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik dacht dat ik duidelijk was.
"Het is duidelijk dat je een verbod op het dragen van de hoofddoek probeert te verkopen als "tegen onderdrukking". Maar dan verwacht ik dat je consequent tegen elke onderdrukking bent. Ook die binnen andere godsdiensten. Ook de nog bestaande binnen onze maatschappij die niet aan een godsdienst verbonden zijn. Je weet toch wat het thema was op de laatste vrouwendag?
|
Heb ik ooit ergens beweerd dat andere vormen van verdrukking niet aangepakt moeten worden? Nee. Waar maak je je dan druk om?
Citaat:
Jij begrijpt ook niet dat je met je verbod evengoed onderdrukt als de ayatollah met zijn gebod dat doet."
|
Nee, dat is een kromredenering. Voor meer uitleg : zie mijn replieken aan driewerf.
Citaat:
"Ben je dan ook tegen vrouwenkleren (voor Jehovah-getuigen), het dragen van een pruik (voor Joodse getrouwde vrouwen) en make-up (voor de "westerse" vrouwen)?"
|
Make-up is geen vorm van verdrukking. Make-up wordt ook gedragen door moslimas. En natuurlijk ook door indianen en andere volkeren, en zelfs door actievoersters op de vrouwendag. Make-up is zo oud als de mensheid.
Citaat:
In de eerste plaats? Of in de enige plaats? Wat komt er voor jou dan op de tweede, derde,... plaats
|
2de en 3de plaats : alle andere vormen van verdrukking dan diegenen die ik onder n° 1 plaatste.