Discussie: De nieuwe vijand
Los bericht bekijken
Oud 8 februari 2009, 20:23   #152
mambo123
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat weet ik, want dat hebt u al gezegd. De vraag was: Wie van onze voorouders had daar destijds een staat?
Omdat je het nog altijd niet snapt wat ik bedoel zal ik je een ander voorbeeld geven. Het heilige roomse rijk (Duitsland) dat een deel van West- en Oost-Europa omvatte waaronder Nederland. Denk je dat Duitsland nu moet komen aankloppen en Nederland opeisen omdat ze er vroeger een staat hadden.

Citaat:
Alhoewel het juist is dat vaak geseculeerde joden zich vermengd hebben met andere volken, ben ik er van overtuigd, dat tegelijkertijd geen ander volk ter wereld, zich zo tegen die vermenging verzet heeft als de Joden. Het is zelfs een religieuse regel en het was bovendien een argument voor de Duitsers in de eerste helft van vorige eeuw, om het al dan niet Joods zijn, te kunnen herkennen aan erfelijkheidsfactoren.

Dat laatste is natuurlijk voor een stuk grote onzin, maar wees maar zeker dat voor de onafhankelijkheid van Israël, er quasi niemand twijfelde aan het verband tussen de Joden ten tijde en de Joden van nu.

De stam Benjamin houdt nog altijd geslachtsregisters bij. Van de overige stammen gingen die verloren bij de verovering van de tempel omstreeks het jaar 70. Tenminste als we Jozef Flavius en de Benjamieten mogen geloven. Neem alvast van mij maar aan, dat er niet echt reden is om daar aan te twijfelen.
Geen enkel volk blijft puur na 2000 jaar. Kijk maar naar de Arabische Joden en de Westerse Joden. Je zult ze niet kunnen onderscheiden tussen gewone arabieren en blanken. Jij en ik kunnen zelfs Jood worden en Joodse kinderen krijgen. Het is meer een religie dan een volk.

Citaat:
Het is geen kwestie van naief zijn. Het is de realiteit. De kerken en moskeeën, staan er daadwerkelijk. Daar kun je niet omheen.
Ja en dan?

Citaat:
Me dunkt waren alleen de Arabische staten daar om godsdienstige reden tegen. Dus ja, de overgrote meerderheid van de wereldbevolking was voor. Er waren meer mensen voor de erkenning van Israël als onafhankelijke staat toen, dan voor de onafhankelijkheid van Kosovo nu.
De Britten en de US zijn niet de overgrote meerderheid van de wereldbevolking.

Citaat:
Wat u zegt is onmogelijk. De Joden waren verspreid over quasi de hele wereld. Hoe zouden zij dan eenthuisland kunnen maken op de plaats van hun geboorte.
Een thuis, weet je. Niet thuisland.

Citaat:
Gelieve ook eens te antwoorden op mijn vraag: Trouwens. Waarom mag een Israël eigenlijk niet van jou? Je weet toch dat ook de Palestijnen in Israël mogen wonen? Wat is het alternatief? Een Palestina waar de Joden niet mogen wonen? Is dat dan zoveel beter? Zou je daarmee blij zijn?
Ik heb m'n redenen al gezegd als je het nu nog niet snapt kan ik er niks aan doen.
mambo123 is offline