Los bericht bekijken
Oud 10 februari 2009, 13:30   #21
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter
 
roger verhiest's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2007
Locatie: 2100 Meneghem
Berichten: 9.288
Standaard

De punten 4 en 7 lijken me ook interessant

her-elitizering van het universitair onderwijs. In mijn anarchistische jonge dagen was ik nogal een fervent lezer van het franstalige satirisch-cynische blad "Hara-Kiri" & daar was eens een voorstel uitgewerkt om de "elite" op een zeer zichtbare wijze te kunnen herkennen : aangezien iedereen rood bloed heeft en er op dat gebied geen vooruitgang gemaakt kon worden stelde men voor de stoelgang, kaka, uitwerpselen.. van de elite
een blauwe kleur te geven : op die manier zou er eindelijk een einde komen aan de drang
om meer gelijkheid en kon men ten minste precies vaststellen, zonder andere racistische
bijbedoielingen wie er nu feitelijk tot de "elite" gerekend moet worden.

Inderdaad : de universiteiten leveren vandaag zoals ook vroeger heel wat "beroepsidioten" af, die braafjes die instelling bezochten "om er door te geraken".
Hebben we misschien terug een "elite" nodig die bij het aanhoren van de voortreffelijke muziek van Wagner een onbedwingbaar verlangen (juridisch drang) voelt opkomen om Polen binnen te vallen ?

Ik help als vrijwilliger autisten (mensen met een te kort aan empathie) in feite is dat één van de eigenschappen die je gerust mag linken aan die mensen die zichzelf als "behorend tot een elite" classificeren.

en dan nu het meest belgische punt van het betoog
h e t t a a l g e b i e d B r o e k z e l e

Laat ons eens echt elitair doen en een oproep lanceren om "buiten het vierkantje" te denken (in het geval B. is het een pentagram, symbool van alle demonische vloeken die er op deze planeet kunnen rusten.
Deze maand is overigens de maand van de plaatselijke talen en dies meer.
Op het ge-eigende subforum plaats ik hierover nog een artikeltje naar aanleiding van deze internationale feest- aktiedagen (dit geheel terzijde).

Het begint eigenlijk te ontsporen met Brüssel/Brussel/Bruxelles/Bruselo/Brussels te verwarren met een "taalgebied"
deze entiteit van 19 uiterst onafhankelijke gemeenten is een zogenaamde stad
een metropolis. Reeds ver voor de "duistere middeleeuwen" was zoiets een
geografisch punt op een kruispunt van wegen, waar mensen van heinde en verre samenstroomden om cultuur, goederen enz.. (ook gesubsidieerde of door uitbuiting gekenmerkte prostitutie, tempelprostitutie e.d.) uit te wisselen
er iets mee te verdienen enz.. Recent vond ik in het nieuws dat de Metropolis New York momenteel in z e v e n talen (waaronder Hebreeuws en Koreaans)
met zijn inwoners communiceert...

Ik zou zeggen : maak van Brussel een "taalgebied" en wijzig zijn statuut in één trek tot dat van een provinciaal nest in de zelfverklaarde periferie van de menselijke beschaving.
__________________


Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden