Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel
Ik kan bewijzen dat er uit concentratiescholen gekomen jongeren het verder kunnen schoppen dan de gemiddelde mens in Vlaanderen.
Ik ken er heel veel die er nu een loopbaan aan houden in het onderwijs zelfs, in de verschillende ministeries tot daar aan toe, sommigen die politieker zijn geworden onder tussen en zelfs gerspecteerde zaken mensen. Ik ken er die advokaat, geneesheer, verpleegkundige, manager, ortho-pedagoge, psycholoog, maatschappelijk werker, accounter, ingenieur.
Nu nog in de hogescholen en universiteiten kan je studenten vinden die als kind in een concentratieschool hebben gezeten.
Het zijn natuurlijk de sterkste en leergierigsten onder hun die het zo ver kunnen schoppen.
Dat wil zeggen dat de leerkrachten van die scholen wel prachtig werk hebben geleverd. Ik kan zelfs zeggen dat ze beter werk hebben geleverd dan de gemiddelde leerkracht.
Als we willen dat iedereen genoeg kansen krijgt om een degelijk onderwijs te kunnen genieten en nadien tot waardevolle en nuttige volwassenen kunnen opgroeien dan zeg ik meer subsiedies voor die scholen.
|
Zoals je zegt is het inderdaad mogelijk, ook op concentratiescholen, een goede opvoeding te krijgen. Men moet er zelf iets willen voor doen. Zelfs met meer subsidies kun je iemand die het niet wil niets bijbrengen.