Los bericht bekijken
Oud 31 juli 2002, 08:46   #20
Meerval
Vreemdeling

Standaard

Beste Geert Cool, Trotskistisch - Gaullist,

Of de VJM, die je zo graag aanvalt, al dan niet banden heeft met wie dan ook, zal me worst wezen. Daar is het me ook niet om te doen. Het enige dat me enorm opvalt is dat je de aanslag op een symbool van het kapitalisme (met bijbehorende corruptie en al) "veroordeelt" omdat het hier gaat om een militant van de andere zijde.

Ik vraag me af wat je reactie zou zijn indien de dader een Trotskistische symphatisant zou zijn.

Er zijn meerdere opties:
- je zwijgt als vermoord want het opgeheven vingertje wijst enkel naar de anderen, nooit naar jezelf;

of

- indien het om een trotskistische strekking gaat waar je nog niet mee in ruzie ligt zou je één of andere tekst van Trotski opdiepen om deze situatie te "analyseren" met de reeds bij voorbaat gekende conclusie; indien het daarentegen om een 'rivaliserend' Trotskistisch clubje zou gaan zou je hier ook je vergif spuien.

Met je reactie laat je zien dat je een 100% burgermannetje bent. Laguiller besefte tenminste dat je alle geloofwaardigheid verliest als je het fascisme (de knokploegen van het kapitalisme, zoals gezegd) tracht te bekampen door het kapitalisme te omarmen. Uiteindelijk is dit een secundaire vijand bekampen door met een primaire vijand samen te hokken, een techniek die onze overzeese, transatlantische zogenaamde vrienden ook dikwijls beoefenen.
Wat dat verlinken van kameraden betreft, sla ik nagels met koppen. Wie herinnert zich niet hoe je via de VVB-e-rondzendbrief ging
rondbazuinen dat je voormalige boezemvriend nogal weinig
feministisch met de vrouwtjes had omgesprongen (mishandeld)?
Nog zo'n feit om aan te tonen dat je graag praat (in de meest negatieve betekenis van het woord) . Zo beschreef je in een persbericht naar de VVB welke partijtjes en personen Militant Links steunde bij de gemeenteraadsverkiezingen. Het vertrouwde mollenwerk van de RAL zaliger blijft momenteel blijkbaar bestaan.

Een staaltje van jouw denken: de neef van de kleindochter van de
vriendin van de buurvrouw van iemand van VJM stond achter mij in de bakkerij, dus zal ik ook wel zo'n vuile fascist zijn die met een luchtbuks de Franse kapitalistische president (verkozen met linkse stemmen !) zal willen neerschieten. Vive le president.

Klein ventje !

Laatst gewijzigd door Maarten Malaise : 23 november 2004 om 17:06.
Meerval is offline   Met citaat antwoorden