Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38
Waarom denk je dat men de hoeveelheid goud in de CB'en zo geheim houdt...ik denk dat we allemaal 'screwed' zijn, welke weg je ook kiest.
|
Dat is ook mijn probleem met het kopen van goud. Ongeveer 2/3 van al het goud zit bij de centrale banken en het IMF waardoor deze de prijs kunnen manipuleren als ze dat willen.
Daarnaast wil ik iedereen aan 2 andere zaken herinneren zelfs als je goud zou kopen en zelfs als de prijs stijgt dan nog heb je geen zekerheid want in 1933 werd in de Verenigde Staten beslist dat iedereen zijn goud moest (verplicht) verkopen aan de overheid tegen een lage prijs .... . En hier in ons land hebben we ook een nogal rare situatie gehad ten tijde van Gut (spelling ?) die de mensen ook via de overheid gepakt heeft. Maw zelfs als goud een goede keuze zou zijn dan nog zijn er mogelijkheden genoeg om u te pakken als ze dat willen.
Wat ik wel eens zou willen weten zijn er hier mensen die echt fysiek goud hebben gekocht recent (de laatste 2 jaar of zo ) ? En hoe krijg je dat geleverd en waar koop je het ? (het mag ook altijd via pm als je het liever niet op het forum zet ). Ik heb het dus niet over die waardeloze certificaten maar over een echte fysieke levering van goudstaven.