Los bericht bekijken
Oud 5 april 2004, 11:34   #1
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

[size=6]Bestel een Pizza in 2015...[/size]

Telefoniste : "Pizza Hut, goede middag."

Klant: "Goede middag, ik wil bij U bestellen."

Telefoniste : "Mag ik uw Rijksregister nummer, meneer?"

Klant: "Mijn Rijksregister nummer is de 222 0033653 52"

Telefoniste : "Dank U meneer Jan Vandenbroecke. Uw adres is wel Haachtse straat 256 , en uw telefoonnummer 02-258 54 22. Uw telefoon op uw werk bij Dexia is de 02-258 89 65 en uw GSM 0475-65 25 32. Vanuit welke locatie belt U ons?"

Klant : "Euh.... ik ben thuis. Vanwaar haalt u al deze info over mij?"

Telefoniste :"Wij zijn op Het Systeem aangesloten, meneer."

Klant : (zucht hier diep) "Goed dan! Mag ik dan twee pizzas met vlees..."

Telefoniste : "Ik denk niet dat dit een goed idee is, meneer"

Klant : "Hoezo?"

Telefoniste : "U lijdt volgens uw medisch dossier, aan hoge bloeddruk en u hebt een te hoog cholesterolgehalte in uw bloed. uw ziekteverzekering weigert de gevolgen van een zo schadelijk eetgedrag te vergoeden in geval van problemen".

Klant : "Oei! Wat suggereert u anders?"

Telefoniste :"Waarom zou u onze Pizza met yoghurt en soja niet uitproberen. U zult dat ongetwijfeld heel lekker vinden."

Klant : "Waarom denkt u dat ik die pizza zal lusten?"

Telefoniste : "U hebt onlangs het boek "Lekkere recepten met soja" in de lokale bibliotheek uitgeleend".

Klant : "Okee. Graag twee grote. Hoeveel moet ik u?"

Telefoniste : "Dit lijkt me voldoende voor u, uw vrouw en uw vier kinderen. Het kost EUR 39.99"

Klant : "Ik geef u het nummer van mijn kredietkaart."

Telefoniste : "Sorry, meneer, maar u hebt al uw maandelijks toegelaten bedrag overschreden. U zal ons in cash moeten betalen."

Klant : "Ik haal vlug cash uit de muur voor dat uw verdeler langs komt"

Telefoniste : "Dat zal ook niet gaan, omdat er niets meer op uw bankrekening staat."

Klant : "Dat is uw zaak niet. Stuur maar die pizzas hierheen. ik zal wel cash hebben. Hoelang duurt het tot ik ze krijg?"

Telefoniste : "We hebben voor het ogenblik wat vertraging, meneer. U krijgt de pizza's over 3/4 uur bij u thuis geleverd. Ben u gehaast, kunt u ze hier komen afhalen nadat u cash bent gaan halen, maar pizza's per motor vervoeren is op z'n minst acrobatisch."

Klant : "Hoe weet u in godsnaam dat ik een motor heb?"

Telefoniste : "Ik lees hier dat u uw afbetalingen van uw auto niet meer hebt kunnen doorbetalen en dat uw wagen aangeslagen werd. Maar uw Harley is betaald, en ik veronderstel dat u die zou gebruiken."

Klant : "@#%/$@&?#!"

Telefoniste : "Mag ik U verzoeken om beleefd te blijven, meneer, want u bent reeds op 18 juli 2006 veroordeeld geweest wegens belediging van een wetsdiender."

Klant : "(Sprakeloos)"

Telefoniste : "Iets anders meneer?"

Klant : "Neen, dank u.. Toch wel, vergeet niet om mij ook de twee liter Cola gratis te leveren zoals het op uw advertentie staat.

Telefoniste : "Sorry, maar een uitsluitingsclausule in onze publiciteit verbiedt ons om gratis dranken die suiker bevatten aan diabetici voor te stellen, laat staan te geven."
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline   Met citaat antwoorden