Los bericht bekijken
Oud 5 april 2004, 13:53   #119
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf
Kortom als je het geweld van de islam wil weerleggen (of goedpraten?)met de slogan "er is ook nog geweld buiten de islam", dan ben je dwaas bezig en bevestig je alleen maar de stelling:

OVERAL WAAR ER MOSLIMS ZIJN IS ER OORLOG!

Deze stelling gaat enkel op voor de islam. Voor geen enkele andere religie is dit correct. Enkel d�*�*r onderscheidt de islam zich.

Voorts, merci voor de zever.
In Tunesië, Bangla Desh, Egypte, Libië, Iran, Mauretanië, Mali, Niger... is dus een oorlog aan de gang? Bedankt om me dit te laten weten, in geen enkele krant van de laatste maanden heb ik dit gelezen. Sommige van die landen zijn zelfs staatkundig een islamitische staat.
Elk voorbeeld dat je hebt gegeven, heeft een evenwaardig ander voorbeeld in een ander land, dat vaak een christelijke bevolking heeft, maar daar roep je niet, dat het christendom een gewelddadige godsdienst is.
In de islam zou het ingebakken zijn, in het christendom niet? Laat me niet lachen, na meer dan 2000 jaar van christendom is er nog steeds veel geweld, ook en vooral binnen de christelijke wereld. Als het christendom zo vredelievend was, zouden we nu dan niet in het paradijs leven? Daarenboven lees ik in verschillende christelijke geschriften even veel oproepen tot geweld, als in de islamitische geschriften.
Nogmaals, alles is tot interpretatie terug te brengen, en daarvoor is de islam even kwetsbaar als het christendom of gelijk welke andere religie.
groentje is offline   Met citaat antwoorden