Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa
Nadat Vera Dua,Jef Tavernier en Rudi Daems aankondigden dat ze ermee stoppen komen nu ook Eloi Glorieux en Jos Stassen met het bericht naar buiten dat ze het voor bekeken houden.
Ik zeg niet dat GROEN zal verdwijnen maar de kiesdrempel halen lijkt me meer een meer een heel moeilijke zaak te worden.
Voorzitter Vogels staat er nu alleen voor en zegt dat er genoeg jonge mensen klaar staan om de taak van de oudgedienden over te nemen.
Dat is allemaal goed en wel maar wie kent die jonge mensen, een voorwaarde om verkozen te worden.
|
Almaci maakt af en toe toch indruk met haar no-nonsense-aanpak, vind ik, maar de partij zou inderdaad meer mensen moeten kunnen aantrekken die ook echt verantwoordelijkheid willen dragen. Het is een partij met veel sympathisanten, veel aanhangers in het middenveld, maar relatief weinig kiezers en relatief weinig mensen die zich volop in de (partij-)politiek wensen te storten. Bovendien is het een partij die volgens mij sterk afhangt van wat ze lokaal presteert: acties zoals hier in Antwerpen tegen de Lange Wapperbrug bijvoorbeeld koppelen het groene gedachtegoed aan een heel concreet dossier. Daarvoor heeft ze echter veel personeel nodig dat doorgaans nooit dat lokale niveau en/of dat middenveld overstijgt.