Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
Een steen heeft geen wil, en zeker geen Wil.
|
Definieer "wil".
Als je de Deterministische definitie hanteert behoort die steen die van de berg rolt hier ook toe.
Echter wanneer je de definitie van vrije wil hanteert ben je beperkt tot de levende wezens die hun acties kunnen aanpassen onder invloed van een mentaal proces dat niet is ingegeven volgens genetische aanleg.
Dus hoe zou jij die definitie inpassen in het verhaal van de aardappel en magie?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom
En het tweede deel, jij maakt er een iets andere interpretatie van dan mij. Het gaat in feite over meditatie hier, en niet over schuldgevoelens. De techniek van het niet-denken impliceert dat men moet stoppen met denken, en niet constant zitten denken: ik mag niet denken, ik mag niet denken, ik mag niet denken.
Een analogon is ook: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Game_(mind_game)
|
Krijg je zoiezo een paradox. Het "niet denken" zorgt voor denken bewust of onbewust.
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 14 februari 2009 om 15:37.
|