Los bericht bekijken
Oud 5 april 2004, 16:30   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

de Vexille,

Ik val je uitleg compleet bij.Ik ben ook 1 van die idioten die profiteren wil vermijden,mijn eigen "eer" en "geweten" laat het gewoon niet toe.

Citaat:
* alles in het werk stellen om uit de werkloosheid te raken (opleidingen, interimjobs, intensief solliciteren,...) hierop zou heel streng moeten toegezien worden; vandaag is dat een lachertje...
Ik heb tot nu toe heel veel plezier gehad van Interimjobs. Niet alleen heb ik mijn vaste banen([size=2]tja, pech kan je hebben[/size]) via interimjobs vergaard, maar zo heb ik ook jobs kunnen proeven en niet lekker bevinden zonder negative gevolgen.
Opleidingen via de VDAB bijvoorbeeld, diegene ik nuttig en interesant achte zijn zo moeilijk om binnen te geraken dat het onzin lijkt.En, de opleiding tot vrachtwagenchauffeur, daar moet je allochtoon voor zijn.[size=2]En dan nog.Ik kwam niet in aanmerking, desondanks mijn allochtone afkomst...2de generatie Nederlander telt niet.[/size]
Intensief soliciteren. Ik heb het geprobeerd.Gaande van brieven,aangetekend of niet,tot het binnenstappen van bedrijven waar enige kans was dat ze mensen nodig hadden, dat heeft me alleen vakantiebaantjes, of weekendjobs opgeleverd.[size=1]En ja, in de klassieke Belgische stijl. Laat de bureaucratie er maar buiten.een maand vakantiewerk bracht evenveel op als wat ik nu netto in handen krijg.[/size]

Citaat:
* alles in het werk stellen om zo gezond mogelijk door het leven te gaan; het individu zou zelf een groter deel van de kosten voor medische verzorging / arbeidsongeschiktheid indien die kosten te wijten zijn aan een manifest ongezonde levensstijl (roken, ...)
Op het eerste zicht geen slecht idee, maar ik zie Big Brother opdoemen.Eerst het overduidelijk ongezonde roken, dan het slachtoffereisende alcoholmisbruik, zo verder naar de suikerconsumptie, om zo te eindigen dat we nog alleen de officieel goedgekeurde groentepap mogen eten willen we meedraaien in de betaalbare gezondheidszorg.

Waar stopt de overreglementering? En wie heeft de wijsheid in pacht?