Los bericht bekijken
Oud 5 april 2004, 17:05   #3
S.
Minister

S.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door joeridemare
Kan iemand mij helpen ivm mijn eindwerk? Ik vraag me af of er ergens onderzoeken te vinden zijn die een overzicht geven van wat het gemiddelde vlaamse gemeenteraadslid (+ schepenen en burgemeesters) verdient.

Nergens te vinden na een dag zoeken, hopelijk kan iemand mij helpen,

alvast bedankt,

Joeri
Uit de gemeentewet:

[§ 1. De gemeenteraadsleden ontvangen geen wedde.
Zij trekken presentiegeld als zij deelnemen aan de vergaderingen van de gemeenteraad en aan de vergaderingen van de commissies en van de afdelingen.
Het bedrag van het presentiegeld wordt vastgesteld door de gemeenteraad. Het presentiegeld bedraagt minimum 1 500 frank en mag niet meer bedragen dan het presentiegeld dat de provincieraadsleden trekken als zij deelnemen aan de vergaderingen van de provincieraad, verhoogd of verlaagd volgens de geldende regels van de koppeling aan het indexcijfer. ] (1)
(W. 04.05.1999 - art. 2 - B.S. 28.07.1999)

[ § 1bis. De gemeente kan, op de door de Koning te bepalen wijze, de presentiegelden van het gemeenteraadslid dat andere wettelijke of reglementaire bezoldigingen, pensioenen, vergoedingen of toelagen geniet, aanvullen met een bedrag ter compensatie van het inkomensverlies dat betrokkene lijdt, op voorwaarde dat de mandataris daar zelf om verzoekt.
De som van de presentiegelden, aangevuld met het bedrag ter compensatie van het inkomensverlies, kan nooit hoger zijn dan de wedde van een schepen van een gemeente met 50 000 inwoners.].
7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie.
S. is offline   Met citaat antwoorden