Los bericht bekijken
Oud 16 februari 2009, 11:22   #85
abou Anis
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Maar dat is toch ook zo

Ik denk dat het grote probleem 'em zit in het feit dat kernenergie zo'n emotioneel onderwerp is, dat er weinig objectieve discussie mogelijk is. België en Duitsland zijn bvb. landen waar (zeker in de pers) pro-kernenergie standpunten "taboe" zijn. (Ook nu, bij deze campagne, liet men in de eerste persartikels erover énkel een woordvoerder van Greenpeace aan bod, maar was er geen enkele bijdrage van een woordvoerder van het nucleair forum zelf.) Het doel van de campagne is dan ook duidelijk, nl. kernenergie terug bespreekbaar maken als optie.

Persoonlijk heb ik niets tegen de campagne zelf, of tegen de reclamebeelden, of tegen de info op de website. Ik vind het wel een beetje "te veel", en "er over". Subtiliteit kan mij wat dat betreft meer bekoren, zeker gezien de huidige "hysterie" (met adbusting en weet ik nog wat voor kinderachtige onnozeliteiten) errond.

Vraag blijft natuurlijk of de campagnemakers zullen slagen in hun opzet, nl. de discussie over kernenergie laten openbarsten in het parlement en/of de regering; tot dusver blijft het debat nogal steken op het gekwaak over de "objectiviteit" ervan (zie ook de persmededelingen van groen en lsp).
Dat is natuurlijk niet hun bedoeling. Hun bedoeling is overduidelijk dat kernenergie als enige alternatief voor fossiele brandstoffen gezien zal worden. Dat andere alternatieven hoogstens als sympathieke dromerijen van groene naïevelingen zullen afgedaan worden. Dat is hun goed recht, maar dat ze dat dan ook durven zeggen, hè.
abou Anis is offline   Met citaat antwoorden