Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick dobbelaere
Ik stel die vraag omdat ik xenofoob ben, en er blijkbaar een wet bestaat die xenofobie verbiedt. Het is dus verboden een bepaalde angst te hebben.
Nu is het niet zo dat mijn knieën beginnen knikken als ik een vreemdeling zie. Ik denk dat er geen mensen zijn die xenofoob zijn in die betekenis. Ik heb vrienden van vreemde komaf.
Ik heb wel schrik van bepaalde zaken die xenos (vreemd, van vreemde komaf) zijn. Bijvoorbeeld: bepaalde aspecten van de islam boezemen mij angst in: in bepaalde moskeeën bij ons wordt gepredikt tegen liberalisme en democratie. in bepaalde wijken in sommige steden, worden vrouwen beschimpt en lastiggevallen als ze geen hoofddoek dragen.
Bijvoorbeeld: In bepaalde wijken, waar nog bijna alleen vreemdelingen wonen, durf ik niet meer 's avonds alleen de straat op.
Bijvoorbeeld: als ik 's zomers in een recreatiezwembad zie dat mensen lastig gevallen worden, zal ik reageren, maar ik zal schrik hebben: is het niet om direct een mes in mijn lijf te krijgen, dan toch om 5 minuten later een ganse bende op mijn dak te krijgen. En als dat beeld geen schrik aanjaagt, dan toch het beeld van een klacht wegens racisme.
BEn ik nu xenofoob? Ben ik strafbaar?
|
Dit alles bewijst enkel dat uw verstand goed in orde is. Of dat nu OOK al strafbaar is zou ik niet kunnen zeggen, maar vermits je in België woont zou ik toch maar oppassen.