Los bericht bekijken
Oud 18 februari 2009, 11:48   #69
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Waarom zou je dat niet ogenblikkelijk kunnen invoeren ??? ..............
Paul als je geen rekening houd met de kritiek op 't invoeren van 'directe democratie' en de angst van de meeste mensen om in iets onbekends nieuws te springen .... dan kan je dat vandaag en ogenblikkelijk invoeren.

Je moet (trachten .. zou kunnen trachten) de kritiek in twee aparte dossiers steken.

Enerzijds de kritiek op 't systeem. Anderzijds de kritiek op 't invoeren.

De kritiek op 't systeem is gemakkelijk te weerleggen. En lost ook vooral zichzelf op door de praktijk.

De kritiek op 't invoeren is een ander paar mouwen. Die kan je niet zomaar weerleggen, noch minimaliseren. Want het gaat hier over mensen en hun inertie tegen nieuwe dingen. Argumenteren op dat punt verhoogt enkel de inertie tegen de idee en vooral tegen jou: De boodschapper.

Het invoeren moet dus bij compromis bereikt worden. En vooral een compromis bereikt met de middelen van het huidige systeem. Dus waarom de huidige particratie niet betrekken in de eerste stappen? Je ziet dat over het hoofd. Bovendien is het aangewezen dat de eerste stap voldoende herkenbaar is, dus refereerbaar is naar de vorige stap.

Mensen die anti invoeren van 'directe democratie' zijn, die zijn niet noodzakelijk tegen 'direkte democratie' op zich.