Los bericht bekijken
Oud 6 april 2004, 08:58   #2
Confucius
Gouverneur

Standaard

Het was toch de ronde van Vlaanderen ? Op zo een evenement kun je toch moeilijk met het Belgische vod gaan zwaaien. Zo iets tekent weer eens perfekt de Belgische logica: Alles wat maar even verwijst naar Vlaams bewustzijn of Vlaamse fierheid moet in de verdomhoek van het nationalisme en de collaboratie geduwd worden. Het is alsof we ons moeten schamen omdat we Vlaming zijn. Net alsof er in Wallonië geen collaboratie geweest is en dan nog, de oorlog is al zestig jaar gedaan !!! Als de Schotse nationale ploeg in het buitenland speelt, dan staan ze toch ook niet te zwaaien met de Union Jack ? Bovendien houdt niets de Walen tegen om met hun haan te zwaaien op de Waalse Pijl of met de vlag van de Internationale, voor mijn part. Als Uyterhoeven inderdaad dergelijke uitspraken gedaan heeft, dan zakt hij serieus in mijn achting. Maar ja, hij werkt tenslotte voor de VRT en wiens brood men eet....

Dit land is gewoon ziek, kon men nu gewoon niet eens genieten op deze dag. Ik vond de vlaggen gewoon kleurrijk en feestelijk en ik had hoe genaamd niet de indruk dat de toeschouwers er zich aan stoorden, integendeel.