Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax
Kijk, we komen er uiteindelijk nog wel hoor.
|
denk je.
Citaat:
Klopt, maar als je de manier zag waarop ze dat deden...
|
Maar ze waren rendabel en goedkoop.
Citaat:
We hebben het over milieuvriendelijkheid, en dan kom je af met afvalverbranding... Niet bepaald bevorderlijk qua emissies...
|
Het afval van vandaag is niet meer het afval vanuit de jaren 60 vanvorige eeuw, daar ben ik het 100% mee eens.
Wat de emmissies aangaat, daarin ben ik het niet direct eens met de groene en bepalingen rond de emmissies, het zou namelijk moeten gaan over door de natuur eeuwen geleden opgesloten CO2 en niet over alle CO2, daarnaast zijn er andere gassen en factoren die veel slechter zijn voor het klimaat dan CO2.
Citaat:
Daar ga je echt wel de industrie van vandaag draaiende mee houden...
|
Je zou ervan verstelt staan hoe zwaar de generator mag zijn die 4 brabandse knollen draaiende houden
Citaat:
Zo mogelijk nog erger.
Er zijn heus nog landen die vandaag massaal op kool en bruinkool stoken hoor; straffer nog, er zijn in Duitsland zelfs nog heelder bruinkoolcentrales. Maar ik ga liever in de buurt van een kerncentrale wonen, dan d�*�*r te gaan wonen.
Welke bedrijven, welke alternatief gewonnen energie, is die echt wel zo groen en zijn ze echt onafhankelijk?
Van Colruyt stelde je dat immers ook, terwijl dat helemaal het geval niet is...
Maar dat die opwekking in vele gevallen net voor meer vervuiling zorgt, is een bijzaak...
|
Turf en bruinkool zorgen inderdaad voor rootuitstoot, aar die kan opgevangen worden.