Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2009, 09:06   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Kris Peeters naar US om Opel te redden: met garansies ??

Kris Peeters (en Ceyssens) gaan naar Amerika (da's plezant en altijd meegenomen) om gm opel en ford te redden.

Eerbaar natuurlijk.

Maar of ze ginder geen problemen genoeg hebben om zich eens bezig te houden met één plant in Antwerpen, en één in Genk .... tsja ..

Maar eigenlijk dacht ik het volgende: is die man wel bekwaam? Wat moeten we geloven als hij terugkomt en zegt "garansies" te hebben ?

Da's toch lachwekkend (mocht het zo triest niet zijn voor de jobs en het leven van zovele mensen).

Allez, wie denkt nu dat een bezoek van een minister uit een regio Vlaanderen, daar in het verre Amerika, iets gaat uithalen?
Ziet g'hem daar al in de rij staan met iemand uit elke deelstaat in Duitsland, met elke provinsie uit Nederland, met de zeer-groot-hertog uit Luksemburg, met de Franse prefekt van de Drôme en ook diens kollega uit Calais ...
of zou het hem zitten, daar in Detroit, in een keihard dossier, gebaseerd op ekonomische argumenten ??

link: http://www.gva.be/nieuws/economie/kr...te-redden.aspx

De titel is: Kris Peeters naar Detroit om Opel en Ford te redden

en twee zinnen eruit:

Vlaams minister-president Kris Peeters (CD&V) gaat dinsdag persoonlijk in Detroit pleiten voor de Antwerpse fabriek van Opel. Hij heeft ook een ontmoeting met een topman van Ford.

“Het is een heel moeilijk en zeer delicaat dossier en ik wil absoluut geen valse hoop wekken”, zegt de minister-president. “Maar ik wil wel alles doen, tot in Detroit toe.” Peeters zal in Detroit ook de leiding van Ford spreken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden