Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees
maar de gewone volksmens stemt wel en masse voor die zogenaamd patronale partij. Hoor ik u daar suggereren dat de volksmensen dommeriken zijn?
|
Zoals ik al eerder opmerkte:
Het moet gezegd dat het VB "de kleine man" weer een vorm van fierheid heeft gegeven in de gedaante van culturele superioriteitsgevoelens. Maar hij blijft wel "de kleine man".
Het probleem is dat die volksmensen niet meer het gevoel hebben dat eender welke politieke partij iets zal veranderen aan de sociale positie die ze innemen. Als politiek thema is dat sociaal-economische gewoon weggevallen, men gelooft er niet meer in. Maar het VB brengt een scheiding aan, niet tussen have's en have not's, maar tussen "eigen volk" en "ander volk". Dat komt reuzegoed uit, want in d�*t scheidingsmodel staan die volksmensen wél aan de "voordelige" kant.
Kortom, het VB heeft geen alternatief. Hooguit een doekje voor het bloeden, waarbij ze "en passant" mensen die in hetzelfde sociaal-economische schuitje zitten tegen elkaar opzet. Daar lacht "het patronaat" zich inderdaad in het vuistje mee. Verdeel en heers.
Ik zeg niet dat het VB het zo bedoeld heeft, maar dat is wel de uitkomst.