Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paul Nollen
|
antwoord 1.008^log 2: 86 jaar
En nu mijn redenatie:
Stel dat we doen aan bevolkingskrimp, wat gebeurd er dan?
Mijn voorspelling:
Krimp in Europa, groei in een groot deel van de rest van de wereld. Gevolg:
Nog steeds bevolkingsgroei in de wereld maar met nare gevolgen voor Europa zoals het niet meer kunnen betalen van de pensioenen(minder betalen voor meer) en inzakking van de economie(moet wel met minder mensen) met een constante recessie(voor wie denkt dat het nu al erg is). Instorten van de huizenmarkt(wie wil er nog huizen maken als er toch minder mensen zijn?) dus de bouwsector gaat ook op z'n gat. De Europese invloed in de wereld neemt nog harder af dan het al doet(met minder mensen) en onze "universele waarden" zullen sterk aan kracht inboeten. Verkrotting van de steden door leegstand dus toename van criminaliteit(klassiek causaal verband). Sommige dorpen zullen leegbloeden en daardoor zal de algemene welvaart daar achteruit gaan.
Dit zijn de dingen die ik in een minuutje of 10 bij elkaar heb kunnen verzinnen en opschrijven. Maar besef wel dat er nog vele effecten zijn die ik nog niet heb genoemd hier.
Voor mensen die zeggen dat we minder kinderen moeten krijgen zeg ik: "Be careful what you wish for, it might come true".