Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies
Zozo, waar zeg ik dat ergens,blijkbaar kijkt U nog al erg neer op hetgeen zich beneden Uw niveau bevindt....
Wéét U mijn beste ,er is een spreuk die zegt "zonder boeren ,géén eten"....
Weet U dat er destijds op mijn bedrijf na een sanering werd geklaagd dat de algemene kwaliteit erop achtuit ging....
Natuurlijk mijn beste,ze gooiden destijds de ouderen buiten,stuk voor stuk door en door ervaren en vervingen hen door bleukes die alles nog moesten leren en voortdurend dienden bijgestuurd te worden door de laboranten van de kwaliteitscontroles ...
Dat hadden ze op voorhand ook kunnen wéten ,en daar hoef je écht géén ingenieur te zijn...
En zonder werkvolk draait er niets mijn beste....hoe slim U ook bent, zélf in de praktijk brengen wat U op papier gezet hebt zal voor U nét zo goed teveel gevraagd zijn....
En mij lijkt het eerder dat U gefrustreerd bent omdat men U er hier op wijst dat U zichzelf niet hoeft te overschatten....
|
Als ge mijn vorige posts goed leest ziet ge dat ik helemaal niet neerkijk op laboranten, techniekers, noem maar op. Beter nog, ik schiet er goed mee op en probeer een win-win situatie te bereiken. Dat het in uw bedrijf een soep is, is niet mijn probleem.
In een normaal bedrijf loopt dit relatief goed. Maar ik stelde gewoon de feiten: het kapitaal van een bedrijf zit in de kennis die ze ontwikkelt, en ze verdient haar geld door met die kennis nieuwe producten op te markt te brengen. Als je je kennis buitenstampt, maak je jezelf kapot. Dat is een vaststelling, niet meer, niet minder.