Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Als Alice inderdaad Marij Uijt den Boogaard is, dan is er toch niets mis mee dat ze Marij citeert zonder erbij te voegen dat zij zelf Marij is. Wij zitten hier allemaal verborgen achter een nickname meestal met de bedoeling om iets meer te kunnen zeggen dan in het gewone leven toegelaten is. Op deze manier wordt discussiëren iets gemakkelijker terwijl we toch onszelf kunnen blijven.
U heet hoogstwaarschijnlijk in het echte leven ook niet Esperanza, laat ons zeggen dat u Lisa heet, mag Esperanza dan nooit woorden gebruiken die Lisa al ooit ergens verkondigd heeft? Overigens gaat het hier om xenofobie en als Alice daarover iets vertelt, zou u beter op de woorden in haar posting reageren dan op haar persoon.[/
|
Totaal naast de kwestie. Het gaat er helemaal niet over dat Marij, net zoals vrijwel iedereen, een nicknaam gebruikt. Het gaat over het volgende :
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina
En wat mij betreft komt het dan je geloofwaardigheid niet ten goede dat je daarna over jezelf spreekt alsof het iemand anders is.
|
Allez vooruit,
Ten eerste is Lisa niet bekend. Marij wel.
Ten tweede zal Esperanza Lisa niet ten berde brengen teneinde haar argumenten een zeker gezag toe te kennen. Alice doet dit wel in relatie tot Marij.
Een bekend iemand opvoeren teneinde je argumenten te staven door er een mening van een derde in te betrekken, terwijl je zélf die derde bent, noem ik een vervalsing van de discussie. Het �*s helemaal geen mening van een derde, het is je éigen mening.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster
Wij zitten hier allemaal verborgen achter een nickname meestal met de bedoeling om iets meer te kunnen zeggen dan in het gewone leven toegelaten is. Op deze manier wordt discussiëren iets gemakkelijker terwijl we toch onszelf kunnen blijven.
|
Misschien is dat bij jou het geval, geen idee. Projecteer het evenwel niet op iemand anders. Ik geef steeds mijn ongezouten mening, hier op dit forum als irl. Ik zie geen enkele reden om mij hier op dit forum anders voor te doen dan ik in werkelijkheid ben.
"Jezelf kunnen blijven". Djeezes!