Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Anderzijds is het betoog van de Joodse gemeenschap wel ietsepietsie ongeloofwaardig... De essentie is namelijk dat Christus door toedoen van de mensen die hij kwam bevrijden (van de zonde) zelf aan het kruis is genageld. Da's de hele onderliggende symboliek. Of de Romeinen de facto het "vuile werk" hebben opgeknapt, dat doet eigenlijk minder terzake. Dit gegeven is pijnlijk voor de Joodse gemeenschap omdat het gedurende vele eeuwen de justificatie was voor de pogroms die Europa heeft gekend. Een stukje accuratesse wat de historie en de inhoud van het christianisme betreft is wel vereist...
Wat dat "misbruik van de holocaust" betreft, dat ben ik ook spuugzat. Ik voel me persoonlijk immers niet verantwoordelijk voor de fouten uit het verleden. Indien de Joden graag geloven in erfzonden, dan zouden we hen in regelrechte middeleeuwse traditie ook "de dood van onze Messias" kunnen aanwrijven... en dan zit het hele spel alweer op de wagen....... 
|
Wat ik spuugzat ben is dat jij die Jezus nog altijd als een historische figuur beschouwt, ofschoon er geen enkel bewijs daarvoor is. Het is zelfs heel onwaarschijnlijk dat hij ooit heeft bestaan.
De essentie is dat ge al 2000 jaar rondzeult met een lijk, maar dat dat lijk niet een bestaat...
Wordt toch eens wakker jongen!