Discussie: De simulator
Los bericht bekijken
Oud 25 februari 2009, 16:03   #1
Flanelcondoom
Banneling

Standaard De simulator

Ik was al een tijdje aan't denken over het volgende:

Beschouw een simulator die van staat is om een groot aantal fysische werkelijkheden de simuleren. De technische werking van de simulator wordt hier buiten beschouwing gelaten en enkel de toepassingen ervan worden besproken.

De simulator is van staat om omgevingsfactoren als weer en natuur te simuleren en materie te genereren en vervormen. Het kan bijvoorbeeld wilde dieren genereren, maar ook ervoor zorgen dat kant-en-klare voedsel steeds beschikbaar is.

Neem nu een groep kinderen. Om het echt goed te doen, beginnen we bij hun geboorte, zodat ze niet beinvloed zijn door de wereld zoals wij die kennen. De simulator is van staat om baby's van voedsel te voorzien en (indien nodig) ervoor te zorgen dat de kinderen beginnen met rechtop te lopen (hierop kom ik nog terug).

Nu vraag ik mij af hoe situaties met bepaalde beginvoorwaarden zich zouden ontwikkelen. Ik geef er eentje.

Situatie: stel dat men een groep van 20-30 baby's in de simulator legt. De omgeving wordt vrij zacht gekozen, met enkel wat eenvoudige problemen die opgelost moeten worden om aan voedsel en dergelijke te geraken. De problemen worden uiteraard moeilijker naarmate de leeftijd van de kinderen groter wordt.
Mijn eerste vraag is: zouden de kinderen rechtop beginnen lopen?

En mijn tweede vraag is: zouden de kinderen een taal ontwikkelen? En indien ja, hoe zou deze taalontwikkeling verlopen?
Op welke leeftijd zouden de kinderen doorhebben dat men een geluid kan gebruiken om een concept te beschrijven? Kan dit in een enkele generatie?
Kunnen de kinderen later concepten definieren aan de hand van reeds bestaande concepten?
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden