Discussie: D-Day in Fallujah
Los bericht bekijken
Oud 6 april 2004, 18:36   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Naar alle waarschijnlijkheid zal bush wel president blijven.
Niet zeker, zeker niet als er nog veel meer Amerikaanse body-bags uit Irak terugkomen.

Citaat:
Zelfs al word het kerry die zal gewoon doorgaan in iraq, die had zelfs een plan om er meer troepen naartoe te sturen.
Hij heeft gezegd de macht over te dragen aan de VN, reeds een stap in goede richting.

Citaat:
Illegaal? Bijlange na niet alleen voor een gebrainwasht type zoals jij is het verwijderen van een gek zoals saddam illegaal.
Voor een gebrainwasht type zoals U doet internationale wetgeving er blijkbaar niet zo toe en kan iedereen zomaar een ander land binnenvallen zonder grondige reden. Hans blix zei het nog vandaag. Meer dan de helft van de wereld bestaat uit dictaturen, en meer dan de helft daarvan worden gesteund door de VS...

Citaat:
En of het nu 1 persoon is die de wet overtreed of 10 000 in 1 stad, maakt niet uit.
Probleem is dat er geen wet is in Irak, de Amerikanen hebben daar de macht genomen maar legaal is dat zeker niet, en ze hebben niet het recht om daar hun wet te stellen. Eigenlijk hebben de opstandelingen het recht aan hun kant, ze hebben immers het recht zich te verzetten tegen een buitenlandse bezetting.

Citaat:
De bezette gebieden zijn al niet meer bezet sinds oslo in 93", je propagandaplaat loopt achter.
de gebieden zijn nog steeds bezet volgens talloze VN-resoluties en zelfs volgens de Amerikaanse regering, die nog steeds van kracht zijn.

Citaat:
Die "terroristen" zijn gehersenspoelde arme sukkelaars, dat is net wat ik de Islam verwijt. Die mensen worden misleid. Ik weet ook wel dat Amerika niet altijd even propere handen heeft, toch verdient het onze (gedeeltelijke) steun. Zoals ik al eerder zei is dit vooral een waarschuwing aan het adres van Saoudi-Arabië die toch maar mooi het terrorisme blijft steunen. Of dit allemaal te vermijden was laat ik in het midden, maar ik blijf het toch sterk vinden dat zovele terroristen en rebellen niet strijden voor een vrij Irak maar voor een Geestelijke of hun Geloof. Dat stemt meer tot nadenken.
En de VS misleiden de mensen misschien niet? Waarom zou de VS onze steun genieten in Irak? En het verzet komt niet alleen van islamieten, maar ook van nationalisten die geen buitenlandse bezetters zien zitten.
De VS-actie moet gezien worden als een van de velen in de koloniale en neo-koloniale traditie in het Midden-Oosten, en daarom ook wordt ze zo koel onthaald in het Midden-Oosten en Irak zelf (zelfs al was Saddam inderdaad een brutale dictator, die evenwel jarenlang door de VS gesteund werd, zoals zoveel andere dictators in de regio, nog een reden waarom niemand gelooft in de democratiseringsbeloften van de VS)
tomm is offline   Met citaat antwoorden