Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey
Weet je wat grappig is?
Als ik nu jouw woorden pak en het een beetje rangschik.
In ieder geval: je hebt dus een negatief mensbeeld, maar waarom zouden dan de overheden - volgens mij mensen? - dan ineens wel goede regels en wetten kunnen uitvaardigen? Vanwaar die sprong?
|
De sprong gaat als volgt te werk : ik heb in feite geen totaal negatief mensbeeld, maar
denk eerder dat de mensheid zowel tot het beste als het slechtste in staat is, en dat als men een aantal mens-beschermende wetten maakt, dat men dan de " goede " kant van de mens aanspreekt. Die goede kant moet dan de slechte kant beletten zich te manifesteren = regels die beletten dat we ons laten gaan, ons laten domineren door onze slechte kanten. Liberalisme poogt die wetten te doorbreken, en het slechtste van wat zich in onze inborst bevind te promoten als zijnde zelfbeschikking , vrijheid , zelfontplooing enz enz. Liberalisme is gewoon de oude jungle-wet van de sterkste, maar dan gewapend met de laatste nieuwe technologische snufjes.
Mensen hun posting uitéén rafelen en dan op je eigen manier terug aanéén plakken zal daar niets aan veranderen, hoogstens illustreert het je schreinend gebrek aan argumenten...Kinderachtig. Leren ze niet beter op school tegenwoordig ?