Los bericht bekijken
Oud 28 februari 2009, 00:38   #52
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Nu maak je mij toch wel heel erg nieuwsgierig hoe dat gaat/bestaat, zuurstof omzetten in koolstof.
Photosynthese: 6CO2 + 6H2O → C6H12O6 + 6O2
Aerobe respiratie: C6H12O6 + 6O2 → 6CO2 + 6H2O

Ook het rotten van plantenafval brengt CO2 in de atmosfeer. Zuurstof is een slecht argument om te pleiten tegen kappen. Zoals anderen al hebben aangehaald hebben groeiende bomen het grootste netto-zuurstofsaldo. Bovendien werkt het niet zo lokaal als de OP het voorstelt: het is niet omdat de laatste vijf bomen in West-Vlaanderen gekapt worden, dat er dan plots minder zuurstof in de Brugse lucht hangt. De grootste zuurstofproducent is de oceaan, de daar geproduceerde zuurstof verspreidt zich dan doorheen de hele atmosfeer.

Er zijn natuurlijk tal van andere argumenten om geen bomen om te hakken, maar ik heb geen idee in hoeverre de aangeklaagde straffeloosheid overeenstemt met de werkelijkheid. Ik herinner me uit mijn scoutstijd dat ons altijd op het hart werd gedrukt zeker geen bomen om te hakken omdat de boetes (en vooral de prijs die op zo'n boom staat) enorm waren. Anderzijds, als een boom in mijn tuin dreigt op mijn huis te vallen of me simpelweg niet bevalt, dan gaat hij toch tegen de vlakte. Mijn grond, mijn wetten

Oudjes die meeuwen, duiven of eenden voederen, en dan vooral in de stad, moeten beboet worden. Er zitten al genoeg ratten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 28 februari 2009 om 00:42.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden