Los bericht bekijken
Oud 1 maart 2009, 10:47   #6
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Die Benno Barnard heeft gewoon gelijk, en met name het volgende citaat uit het artikel zegt mijns inziens veel, zo niet alles:

Citaat:
Over het eerste wil ik graag het navolgende kwijt: als de belangrijkste notie van 'links' de emancipatie is, de volksverheffing, dan kun je moeilijk linkser zijn dan ik. Ik verdedig uit alle macht nu juist die begrippen, a fortiori wanneer ik het over de islam heb. Maar bij veel denkers die zichzelf als links beschouwen is de voorbije jaren een soort hersenverweking opgetreden, die maakt dat ze de ideologie van de islam niet herkennen als wezenlijk anti-westers en anti-emancipatorisch. En diegenen die durven te verklaren dat de islam werkelijk tegen alles indruist waar links voor staat - zij worden door hun linkse broeders en zusters in de steek gelaten en voor 'rechts' uitgemaakt. Of voor racisten, wat nog geestiger is, omdat die term impliceert dat er een islamitisch ras bestaat. Dat laffe geteem stemt me afwisselend woedend en radeloos.
Ik zou bepaalde, hier op het forum ronddolende lieden van linkse signatuur -zelfverklaarde denkers en filosofen meestal- willen aanraden het hele artikel eens goed te lezen en zonodig te herlezen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden