Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko
In deze context zie ik niet direct een concreet voordeel. Dat is net waarom ik het vroeg, en zo zijn we weer bij af.
Sterker nog, ik zie - op dit moment welteverstaan - geen enkel voordeel van een eventuele ruimtekolonisatie.
|
Ik vraag mij nog altijd af wat volgens jou een voordeel is. Voor Khomeini was het een voordeel als meer landen islamitisch werden. Voor een anarchist is ondermijnen van de staat een voordeel. Et cetera.
Mijn persoonlijke ideologie dicteert dat de mens maximale ontplooing kan bereiken in een tekno-Evolaanse maatschappij, waarbij een klein groepje mensen zich volledig richt op technologische ontwikkeling. Als jij daarover meer informatie wilt, kan je vragen, maar dat zou voor een andere draad zijn.
Het lot van de gewone man interesseert mij niet. Er zijn teveel mensen, en ze drijven de vooruitgang niet. Ze zijn loutere consumenten van de producten van de vooruitgang.
De vooruitgang is dan ook gebreideld geworden door de op deze consument afgestemde economie. De consument wil zo weinig mogelijk weten van de vooruitgang zelf, maar wil wel de beste vruchten plukken.
Hun lot interesseert mij niet.
Maar alle vormen van wetenschappelijke vooruitgang,
science pour la science, krijgen van mij een