Los bericht bekijken
Oud 2 maart 2009, 12:44   #66
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wiens fout het is, trek ik me absoluut niet aan, feit is wel dat dit land niet meer werkt en dat er een oplossing moet komen. volgens mij kan je veel beter samenwerken als de grenzen zéér duidelijk vaststaan en dat je duidelijk afspreekt wat je met elkaar nog wilt doen, maw een confederatie.
Het is mij onduidelijk hoe een confederatie de problemen gaat oplossen. De prangenste problemen hebben Europese dimensies. Het is mij volstrekt onduidelijk hoe je problemen in Wallonië los kan zien van ons en Europa. Je kan doen alsof, maar feit is dat wij allen ook verantwoordelijk waren en zijn voor de mensen op Waals territorium.

En met de huidige tendenzen en wanbeheer is 't maar de vraag waar we voor vechten.

Het optillen van de Waalse economie tot een Vlaams niveau?

Of.

Het voorkomen dat onze Vlaamse economie afzakt tot een Waals niveau?

Citaat:
voor mij was vroeger België best nog werkbaar, maar de eis tot uitbreiding van Brussel was de druppel die de emmer deed overlopen.
Uitbreiding van Brussel, in de vorm van faciliteiten toch, is ook voor mij onbespreekbaar zolang Franstaligen niet in daad en woord respect betuigen voor het Nederlands.

Daarnaast hanteer ik ook een eerder 'verborgen agenda'. Overleg is nodig. Daarom zijn 'overlappingen' die dwingen tot samewerken de enige garantie dat er ook gepoogd wordt om samen te werken. Die 'overlappingen' zijn dus nodig.