"Dedecker is het schoothondje dat tegen de benen van de traditionele partijen pist. Ik de pitbull die in hun kuiten bijt" In een interview met het Nederlandse dagblad De Pers haalt Filip Dewinter scherp uit naar Jean-Marie Dedecker die hij verwijt een mes in de rug van rechts Vlaanderen te planten door een coalitie te willen vormen met Open-vld en CD&V. "Dedecker blijkt zo een objectieve bondgenoot van het cordon sanitaire te zijn geworden", aldus Filip Dewinter.
LDD light versie van VB
"Lijst Dedecker is geboren als protestpartij, een soort light versie van het Vlaams Belang. Maar ze pleit nu voor open immigratie, voor legalisering van drugs, verzet zich niet tegen de islamisering en pleit zelfs voor het behoud van België. We hopen dat de kiezer voor het origineel gaat".
Dedecker enkel in ministerpost geïnteresseerd
"Met zijn keuze voor de liberalen en christendemocraten steekt Dedecker een mes in de rug van rechts Vlaanderen. Het gaat hem stemmen kosten, maar niet voldoende om zijn elan te breken. Hij loopt tegen de zestig en wil cashen. Een auto met chauffeur, daar is het hem om te doen".
Het schoothondje en de pitbull
"Dedecker is het schoothondje dat tegen de benen van de traditionele partijen pist. Ik ben de pitbull die in hun kuiten bijt. Ik ben rechtlijnig en principieel. Ik ben nooit van partij veranderd. Nooit anders gestemd van mijn 21ste tot mijn 46ste. What you see is what you get. Ik heb een open politiek doel en dat is om Vlaanderen naar onafhankelijkheid te leiden. Als we maar lang genoeg op dezelfde spijker slaan, lukt het".
Het volledige interview kan u lezen op:
http://depersnew.republisher.modernm...3418#ep63418=2
Philippe Van der Sande,
perswoordvoerder Filip Dewinter
Bron:
politics.be