Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
ik heb niets gezegd over 'gen'.
er is een oververtegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitsstatistieken, zoals bleek uit het Rapport Van San.
U en anderen nemen het haar blijkbaar kwalijk dat zij tot dat resultaat kwam. indien men omwille van politiek correcte redenen gaat censureren in wetenschappelijk onderzoek is men gevaarlijk bezig.
er is blijkbaar zoiets als een reeks 'verboden uitkomsten van wetenschappelijk onderzoek'.
|
1. NOOIT heb ik het Rapport van San "kwalijk genomen". Het enige wat ik met betrekking tot dat rapport kwalijk neem, is dat het (overwegend door rechtse tistjes) steevast verkeerd geciteerd wordt.
2. Dat allochtonen meer vertegenwoordigd zijn in de criminaliteitsstatistieken, wil nog altijd niet zeggen (de omgekeerde pijl) dat allochtonen meer geneigd zijn tot criminaliteit (de geliefkoosde stelling in deze topic). Of beweert u soms van wel?
3. De relatie allochtoon-criminaliteit is trouwens niets anders dan een correlatiestudie. Geen oorzakenstudie. Ook dat verschil (wat zeer wezenlijk is binnen de statistiek !) moet u in ogenschouw nemen.