Discussie: Leve de hoofddoek!
Los bericht bekijken
Oud 7 april 2004, 17:17   #99
rainman
Provinciaal Statenlid

rainman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Een vrije school? volgt die de bijbel dan niet?
Beste man, kijk in jullie eigen bijbel, daar staat dat een vrouw het hoofd moet bedekken, en de nonnetjes die er nog zijn houden zich daar ook aan...
1Kor11.5 ev (dus de eerste brief van Paulus aan de Korinthiers.
Je hebt je bijbel al lang verloren, natuurlijk dus hier is er een:
http://www.coas.com/BijbelMetKantTekeningen/zoek maar eens na of het er niet in staat! als je de tekst niet vind, zeg het me dan, dan post ik hem hier...
Ok Filosoof, ik heb me verkeerd uitgedrukt. Met vrije school bedoelde ik gemeenschapsschool.

Dat tekstje uit de bijbel mag je altijd eens posten want ik heb geen zin om dat te gaan zoeken wegens geen interesse in de bijbel. Het is trouwens niet van toepassing in deze discussie omdat het niet de katholieken zijn die er een probleem van maken om de hoofddoek achterwege te laten tijdens openbare functies.

Toch nog deze bedenking ivm personen die hard protesteren tegen het dragen van religieuze symbolen:

In België is de kerk gescheiden van de staat. Openbare instellingen moeten dus neutraal zijn dus personen die er werken ook. Religieuze symbolen tonen aan dat je als werknemer niet neutraal bent en weinig respect hebt voor de anders-religieuzen/atheïsten in de gemeenschap.
Iemand die hardnekkig vasthoudt aan religieuze symbolen geeft enkel blijk van fundamentalisme en is dus ongeschikt om voor een overheidsinstelling te werken.
rainman is offline   Met citaat antwoorden