Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Dat zou ik nooit doen.
.
|
Daar ben ik blij om; des te meer moet men oppassen met bepaalde stellingen, want die kunnen snel anders begrepen worden.
Maar in iedergeval bedankt voor de verduidelijking dat palestijnen niet verantwoordlijk zijn voor de holocaust.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL
Dat ik pro-bestaan-Israël ben betekent niet dat ik dat uit schuldgevoel voor de Holocaust vind. Dat zou irrationeel zijn.
|
Maar vaak wordt door sommign op een onvoorwaardelijke manier steun verleend gwoonweg om de eign schuldgevoelens weg te werken, vb. kijk maar naar sommige Duitsers, hoe ze krampachtig proberen om de eigen verantwoordleijkheid af te kopen.
By the way: ik ben zelf niet anti-Israel en zeker niet anti-joods, integendeel.
Ik ben wel voor een kordate aanpak als Israel de internationale regels niet tpepast, en dit gebeurt veel te weinig door de steun van bepaalde naties; ook de onevenwichtige propaganda (zeg maar best verdraaiingen van de echte waarheid) is voor mij een doorn in het oog.
Dus Israel en zionisten op de korrel nemen voor hun beleid en niet zo koshere praktijken moet los gezien worden van het joods zijn of de ander verdenken van anti-joods te zijn. Beide situeren zich op een compleet ander niveau en hebben eigenlijk weinig met elkaar te maken.
De meesten die Israel en zionisten op de korrel nemen, zijn de grootste verdedigers van joden. Er zijn er die anti-joods zijn, maar dat is een midnerheid en zijn vaak opgezweept door extremisten; de meesten zijn de grootste verdedigers van de joodse medemensen.