Los bericht bekijken
Oud 6 maart 2009, 10:39   #29
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik reed op een rond punt als een oen met een vrachtwagen de voorrang negeert en vlak voor mijn wielen doorrijdt.
Ik haat het wanneer mensen dat doen. Onlangs, in het ouderlijke dorp van ossaert, heb ik iets vergelijkbaars voorgehad: een tractor met een blafte van een kar erachter negeert de voorrang van rechts, schiet zich nog snel -nou ja, 30 km/u- voor ossaerts karretje en een tweetal achterop komende auto's. Resultaat: we hebben een hele tijd met z'n allen -ondertussen flink wat meer auto's- achter die tractor gehangen op zo'n boerenbaantje waar niemand voorbij kon.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden