Wel Jurgen, ik ben er voorstander van om voor alle VERPLICHTE oplichting, de mensen dan ook te VERPLICHTEN om een domiciliering aan te gaan;
je heb toch geen keuze of je het betaalt of niet.
je hebt géén half jaar tijd, gewoonlijk is het binnen de maand (maakt dan wel weinig uit of je het moet betalen vlak nadat je je loon of uitkering hebt gekregen, of op het einde van de maand)
het bespaart je een hoop ergernis (het zou mij alvast een hoop ergernis besparen).
het interesseert me niet echt aan WIE ik al die verplichtingen moet betalen, voor mij mag daar een TOTALITAIRE TUSSENPERSOON voor instaan die:
a) mijn verplichte maar mogelijk variable kosten beheert:
- mijn gas/elektriciteitsrekening van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en doorbetaalt aan de firma naar keuze
b) mijn verplichte maar onmogelijk zelf te bepalen afhoudingen beheert:
- mijn verplichte persoonlijke belastingen van mijn loon afhoudt en doorbetaalt aan de staat
- mijn verplichte persoonlijke provinciale belastingen van mijn loon afhoudt en doorbetaalt aan de provincie
- mijn verplichte bijdrage voor de Vlaamse zorgverzekering van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en doorbetaalt aan de mutualiteit naar keuze die daarvoor moet instaan
- mijn verplichte bijdrage voor de Ziekteverzekering van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en doorbetaalt aan de mutualiteit naar keuze die daarvoor moet instaan
-- mijn verplichte bijdrage voor de sociale bijdragen (RSZ) van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en doorbetaalt aan de mutualiteit naar keuze die daarvoor moet instaan
- - mijn verplichte bijdrage voor de pensioenkas van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en doorbetaalt aan de pensioenkas naar keuze die daarvoor moet instaan
- mijn verplichte gemeentebelasting afhoudt van mijn loon/uitkering/inkomsten en die doorbetaalt aan mijn gemeente
- mijn verplichte kosten voor water afhoudt van mijn loon/uitkering/inkomsten en dit doorbetaalt aan de gemeentelijke watervoorzieningsmaatschappij
- mijn verplichte belasting op het zogezegd afvalwater van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en dit doorbetaalt aan de gemeente
- mijn verplichte bijdrage voor vuilnisophaling van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en dit doorbetaalt aan de gemeente (is hier nu afgeschaft, maar niet overal)
*ingeval ik een auto heb:
- mijn verplichte jaarlijkse autoverzekering van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en dit doorbetaalt aan de verzekeringsfirma naar keuze
- mijn verplichte jaarlijke autotaks van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en dit doorbetaalt aan de autotaksophaalders
- mijn verplichte ..... o nee, de verplichte taksen op de naft worden ingehouden aan de pomp. Juist.
*ingeval ik een huurwoning heb:
- mijn verplichte maandelijkse huur ineens af te houden van mijn loon/uitkering/inkomsten en dit doorbetaalt aan de eigenaar van mijn keuze
- mijn verplichte af te sluiten verzekeringen ineens afhoudt van mijn loon/uitkering/inkomsten en dit ineens door te betalen aan de verzekeringsmaatschappij van mijn keuze.
*ingeval ik een eigen woning heb:
- mijn verplichte af te sluiten brandverzekeringen ineens af te houden van mijn loon/uitkering/inkomsten afhoudt en dit doorbetaalt aan de verzekeringsfirma naar keuze
ik vrees dat ik nog een heleboel VERPLICHT TE BETALEN toestanden vergeet, waar mensen ondertussen totaal géén eigen inbreng meer voor kunnen hebben (ja, ik kan gas en elektriciteit afsluiten, maar mag dan weer geen vuurtje maken in mijn tuin....
Graag aanvulling van de lijst:
- "ik MOET betalen, maar kan nog een beetje proberen te beslissen hoeveel ik verbruik": gas/elektriciteit/water/telefoon/internet - nutsvoorzieningen dus
- "ik MOET betalen, maar heb totaal geen invloed meer op de kosten: verplichte verzekeringen, solidariteitsbijdragen voor de Inuit in Antarctica desnoods, VERPLICHTE solidariteitsbijdragen voor sociale "ik maak je vanalles wijs" toestanden, of VERPLICHTE solidariteitsbijdragen voor "jij krijgt vanalles maar je moet eerst voldoen aan ..." toestanden? VERPLICHTE solidariteitsbijdragen voor "als je er zelf in geraakt krijg je nadat je 500 euro hebt betaald van ons toch nog wel 5 euro ONDERSTEUNING zeker... etc...
- Graag aanvulling.
-----------------
ps: ik dénk dat ik iets gevonden heb waarover IKZELF nog mag beslissen (als je in een woning woont wel te verstaan):
het leeghalen van mijn beerput!!!!!!!
--------------
Ik zou graag eens willen weten hoeveel ik van mijn eigen inkomen kan besteden NADAT "men" voor mij heeft beslist met wie ik allemaal solidair en verzekerd moet zijn.
Laatst gewijzigd door circe : 6 maart 2009 om 19:48.
|